Saturday, September 18, 2010

9 månaderskontroll - all good.

En snabb uppdatering för att pigga upp stämningen lite:

Igår var vi först och lämnade Jenni på jobb, sen åkte vi till skogen och gick en promenad på en timme. Isaac satt på ryggen i selen och Sam sprang före och visade vägen!


Efter promenaden blev det besök hos Liz, vår Public Health Nurse. Isaac, nästan 9 månader gammal, väger 11 kg och är 75 lång. Ett riktigt långsnöre alltså! Så vitt jag kan minnas vägde Sam 10.6 och var 69 lång och när han var 1 år var han 72 lång. Men allt var kanon och de enda frågorna jag svarade nej på var "Om du ger honom en mobil, vet han då vad han ska göra med den?" Eh nej.... "Om han får en fjärrkontroll, vet han vad han ska göra med den då?" Eh... äta?
Nä, sånt kan han nog lära sig senare tror jag. Hon tyckte även att han hade en snedhet i ena ögat men sen ändrade hon sig till att det nog berodde på hans breda platta näsrot... Hm, hon skulle skicka oss till ögonkliniken för säkerhets skull. Sen kunde hon inte hitta någon av hans pungkulor men där sa jag stopp. Jag har sett dem hundra gånger och försäkrade henne om att de var där. Så all in all gick det jättebra och vi ska inte tillbaka förrän han är 18 månader. Här har ni lille ballöga och hans storebror:


3 comments:

Mandisen said...

HAHAHAHAHA! Så jävla kul skrivet! Inte är han sneögd och utan balls, inte. Det kan jag också intyga! Jaja, de ska alltid ta i i överkant men kanske bättre det än som med Nellys sköterskor som kunde upptäckt hennes viktminskning mycket tidigare...

Tack för mailet! Det värmde! Jag saknar dig så mycket ibland att jag nästan går itu och det blir mysigt att ha dig här på heltid sen.

Vad kul att din blogg tagit fart igen. Riktigt avundsjuk är jag. Jag önskade att jag också hade tid att rå hand om min. Funderar faktiskt på att lägga ner den. Jag vet inte om så många har tid och läsa och jag vet inte om jag har tid att skriva. Jag får se.

Idag är Emilia jättedålig och därav är även jag mer eller mindre förvisad till sängen. Men det är ganska mysigt ändå. I alla fall när vi ligger ner. Det är värre när man måste stå eller sitta och hon vägrar att släppa taget om mig. Inte ens pappa duger när hon är sjuk... :(
Men det blir det nog ändring på imorgon eftersom det är han som ska vabba.
Vi hörs snart igen!
Kram

Anonymous said...

Ballögd? Hon ska få med mig att göra! Jag tror att hon är avundsjuk på de finaste killarna ever! Hon har säkert själv två ufon! Grrr... Rätt åt henne! (OK, jag ger mig nu.)
Vilken fin video! Sams första filmning? Den blev ju jättebra! Han kan nog få praoa hos Anders om han skyndar sig.
Fotot är urgulligt! Alltså, helt objektivt! Puss!

Tobbe said...

Wow!! En sån superfin bild på de goa killarna....man vill bara kramas!
Som Sam njuter när han går i skogen, men vill bara följa med...och så bra han pratar...och så glada alla är!
Stor kram
från PappMoff