Thursday, September 9, 2010

Bokat biljett

Oj, vad jobbigt tänkte jag när jag såg att vi bara hade fyra vällingpaket kvar i skafferiet. Hur ska vi klara detta? Så jag gick och bokade en resa till Sverige! Nåja, inte enbart därför. Det blir ett 80-årskalas också! Kajsa och Isaac kommer hem fredagen den 8e oktober och åker hem igen onsdagen den 13e oktober. Hoppas få se mycket av er allihop! Om någon vill hämta på Svågertorp den 8e är det fritt fram!

Häromdagen fick jag en sån där Hallelujaupplevelse. För att ni ska förstå måste jag berätta från början. När jag var gravid fick jag en jättemage. Så stor att jag inte kunde lyfta på benen ordentligt. Så stor att jag var tvungen att sära på knäna när jag satt, så magen kunde sjunka ner på stolen. När man inte kan lyfta på benen så måste man vagga sig fram från sida till sida, som en anka. Detta gör att senor, leder och annat mojs i kroppen blir lidande och inte alls särskilt smidigt och elastiskt. Och det tar ett bra tag efteråt innan man får upp styrka igen.
Igår var vi uppe i bergen med hästarna och jag tänkte försöka komma upp på gammalt vanligt vis. Alltså sätta foten i stigbygeln och hoppa upp, precis som jag gjorde före mina graviditeter. Sist jag provade kom jag ingenstans och de senaste tre åren har jag hoppat upp med hjälp av staket, jag har stått på hjulen på hästtransporten, hittat stenar och annat som hjälpt mig en meter eller så på traven.

Igår kom alltså genombrottet. Jag försökte och på tredje försöket fick jag in foten i stigbygeln. Sen flög jag upp! Skithäftigt! Sen tappade jag luckan till min mobil så jag var tvungen att göra det igen. Så Kajsa är fit for fight, även om jag fortfarande är många kilo tyngre än jag varit. Min joggingrunda har jag utökat till 3.3 km och det känns jättebra. Mina knän verkar ha vant sig och jag springer i ett helt ok tempo.

Jag har två små filmer åt er, första är på världens sötaste gardinspöke:


och den andre är på hjälpsamme storebror


Imorgon bär det av till Clonmel, ska till kiro för återkoll och sen ska vi in till stan ett slag. Stackars Hanna har ju inte sett något annat än vår fina tomt knappt haha. Jag får bli lite bättre på att sightseea med henne.

3 comments:

Tobbe said...

Jiiiipiii, så roligt att ni kommer. Då får ju Isaac lite primtime med mormor och morfar och alla andra snälla människor. Tråkigt att inte få träffa Sam denna gång förstås....
Hjärtligt välkomna
Pappmoffamoffa

Mandisen said...

Åh, vad fina filmer! Jag blir alldeles varm i hjärtat. Snuttis sover nu men hon ska få se de fina pojkarna imorgon! Vad mycket hår Isi har fått! Han är så fin att man blir tokig! Och stora storebroren Sam som är den finaste förebilden man kan ha som lillebror!
Underbart att få se dina pojkar. Jag längtar efter er och det ska bli kul att se din nya kropp och att få snusa på lille Isi! Han går säkert när ni kommer! Jag tror att Emilia blir lite ledsen att inte Sam är med, men vad mysigt för dig att få lite kvalitetstid med lillemannen. Ska försöka att dra iväg ett mail till er alla snart!
Massor av kramar!

Anonymous said...

Det ska bli jätteroligt att ha er här! Åker Isaac fortfarande i skyddet i bilen, eller ska vi prova barnstolen? Jag kan säkert hämta er om ingen arbetslös anmäler sig.
Härligt för dig att du känner dig shejpad (?) och i fin form. Det behöver man när man har två såna ljuvliga pöjkar att hålla reda på.
puss
mamma