Wednesday, September 22, 2010

två filmer till!

En ljuvlig komposition av bröderna Beethoven, ska vi kalla den Symfoni no 1? Det är väl lika bra. För er som inte hör så bra ska jag dela med mig av texten, egenhändigt komponerad av Sam van Beethoven och melodin är snarlik Lilla Katt från Emil.

lilla korv
lilla korv
lilla söta kooorva
äta korva
äta korva
lilla söta kooorva

Jag tror det är en hyllningsmelodi till vår favorit-Emily, vars favoritföda (inte) är korv.


Idag har Paddy tänt brasan för första gången. Det var sådär mysigt när jag kom tillbaka från en 3km joggingrunda haha. Och ännu mindre mysigt tyckte Isaac det var, för han la lilla handen på kanten av kaminen!!!! Tre ganska stora blåsor på fingertopparna fick han och var jätteledsen hur länge som helst. Först sköljde vi under kallt vatten, sen sköljde vi lite mer, sen ammade vi och sköljde på samma gång (you don't wanna know) och sen googlade jag till mig att zinksalva kan hjälpa. Så på med Sudocrem och så fick han en alvedon, och sen gick vi en promenad i vagnen så han skulle tänka på något annat. Det gjorde nog rätt ont för han fick en fjollhand direkt stackarn.
Har jag förresten berättat att jag nästan är säker på att han är vänsterhänt? Sam är högerhänt och Isi vänsterhänt. Tror jag i alla fall!

Sam fullkomligt sprutar ut ord, meningar och påståenden. Vi kallar honom för papegoja och det är verkligen jätteskoj att det tagit fart! Nu kan han säga viktiga saker så som "neej mamma inte funga (sjunga) Ajsa sover!" Eller "Go upstairs eta fuskut" (gå ner och äta frukost). Han tycker det är skitkul att leka att jag är en häst (Ginny) som ska matas med morötter och gräs. Ofta leder han runt mig med ett stadigt tag i håret också. :) Och han har börjat få lite mer utbrott igen tycker jag, i morse fick han spel för att han inte fick gå ut genom ytterdörren och kissa (rymma). Han skrek så det kom kiss överallt inomhus så jag lyfte ut honom på baksidan. Men nej, där skulle han inte kissa så han sprang in och kissade i duschen istället. Envis som tre åsnor är han.

Jag är egentligen dötrött och tänker gå och lägga mig så fort filmen är uppladdad. Det är den nu. God natt!

4 comments:

Carro said...

Åh vilka UNDERBARA filmer gumman! Shit det är ju bara några månader sen jag såg pojkarna sist, å ändå har de hunnit bli huuur stora som helst!
"Äta korv" hahahah... skrattade så jag grät! Så underbara pojkar du har gumman! :-)
pusspuss! (ses snart :-D)

Tobbe said...

Rrrrrrrrrrr.......rrrrrrrrrrrrrr...
ffffreerrrrrrrrrrrr
kram moffa

Anonymous said...

Man kan undra vad Sam brukar lyssna på... Han ser definitivt ut som en hysterisk hårdrockare under tillblivnad! Gosigt att han försöker få med Isaac!
Apropå höger och vänster... är det inte högerhanden Isaac har bränt? Jag har en känsla av att det är förstahanden man bränner mest. Men vi får se. Goa är de - pojkarna! Och deras mamma! Tack, Kajsa för alla fina filmer du matar oss med! De hjälper oss att stå ut med saknaden! Puss mamma

Emily said...

Shit vilka underverk till killar du har!! Sam är ju hur grym som...om man skruvar ner ljudet ser han ut som en riktig proffs till att lira!! Gryme!! Go for it Sam!! Och det finns inte mycket sötare saker än när man ser barn o i detta fall Sam hjälpa sin lille bror att spela, en varm klappen på ryggen som Sam ger Isis får mig att smälta!! Gud så söt han är mot honom!! Brukar Sam övar på att spela? Låten är ju också klock ren!! hahahah

Filmen på Isis är underbar, han verkligen försöker att prata o kommunicera, det lät faktiskt ibland som han sa några riktiga ord :)

Vad det är härligt när du lägger upp filmer!! Jag blir så glad av få följa dem små liven!!

Stora kramar