Thursday, August 11, 2011

Ännu en mysig dag, först jobb med Dun Ard express meals on wheels (Irene som lagar lunch åt oss en gång i veckan) och sen en utomhuseftermiddag med barnen. Isaac sov middag mellan halv fyra och fem så jag och Sam fick lite härlig kvalitetstid innan Isaac vaknade. Jag hann bygga ganska mycket på min vägg, Sam tycker det är kul att hjälpa till om han får använda maskinerna. Han är helt grym på att träffa spiken med en hammare, mitt i prick varenda gång.

Gårdagens natt gick rätt åt skogen för Sams del, vi hade gäster och när Sam blev trött blev han helt speedad och jag beslöt att lägga honom eftersom han vägrade lugna ner sig. men han freakade och fick totalspel så jag sa att han fick komma ner en stund om han var lugn. Det var han ett tag, och sen fick Kayleigh gå upp och lägga honom. I två minuter sen blev han jätteledsen igen och ville kissa, ha mer välling och när han inte fick någon välling ville han ha Paddy. Jag skickade upp Paddy och sa att han inte fick ge honom mer välling. En stund senare fick Sam komma ner igen och han var vaken i säkert två timmar. Till slut somnade han i Paddys säng.

Så den fisken var ganska mör kväll, strax efter åtta däckade han. Sen fick jag två kvalitetstimmar med Isaac för han var ju inte ett dugg trött.

Under tiden hann vi skypa med Emily och nya lille Wilmer, så grymt söt. Det var roligt att höra hennes förlossningsberättelse, tänk om man finge genomgå en till.. 

Efter att Isaac somnat snickrade jag på min vägg och nu börjar det likna något. Ett par timmar till bara!

På buke pratade de idag om guilty pleasures, men jag vågade inte berätta att det pirrar i kroppen på mig när jag ser en lastbil full av plankor, eller att jag njuter av att såga för hand. Ett annat favoritljud är sloffset av målarfärg när man målar med en riktigt go oljebaserad halvblank.

Nu ligger jag i säng och bannar mig själv igen, halv ett är klockan....

1 comment:

Anonymous said...

Sam har varit grym på att träffa spiken i flera år! Jag minns när han ville hjälpa till att fixa badrummet här uppe - då kunde han både spika och dra i en skruv (visserligen liten men ändå) med skruvdragaren! Praktiskt att låta dem sova i skift om du vill ha ensamtid med dem...;) Du har inte bara gillat konstiga ljud alltid, du tyckte att bensin luktade gott också när du var liten. Puss o kram mamma