Wednesday, August 17, 2011

Jag vaknade till dimfyllda fält och det kändes höstigt vackert. Ganska snabbt lättade dimman och gav plats för en strålande blå himmel. Det tog inte lång tid innan temperaturen började stiga och det spratt i mina ben.

Så fort Paddy hade vaknat begav jag mig till mördarbacken för en joggingtur. Jag gick uppför och sen började jag springa. Tre gånger fick jag stanna för att det högg till i ryggen. Jag grävde fram telefonen och ringde Mary och bokade en tid. Nästa torsdag ska jag dit, äntligen! Sen sprang jag resten av rundan och det gick bra så länge jag inte sprang för fort. 7 km på en timme blev det ungefär, tyvärr tappade jag telefonen halvvägs så jag fick starta om mitt tidtagarprogram. 4.7 km på 44 min iaf och då fick jag ta det jättelugnt på vägen ner.

Under eftermiddagen gjorde jag färdigt hyllan som står inne i skrubben, den som blev när jag byggde väggen. Jag har målat färdigt och satt ihop bänken också, som blir en liten låda till tvättmaskin och tumlare.

Nu vaknar "lite jölk" så jag får sluta.

No comments: