Thursday, August 4, 2011

Det här borde jag egentligen förbjuda för mig själv. Klockan är tre minuter i midnatt och istället för att stänga ögonen och falla i dvala så ska jag blogga!

Kvällens tjohopp är att Dominique tänker ta båda barnen till Planet Playground och McDonald's på söndag. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, men just nu lutar det åt en sjukt lång runda i bergen. Om jag inte är på väggbyggarhumör vill säga, men det är ju lättare att göra om kvällarna än att gå i bergen, så det verkar nästan dumt att inte ta tillfället i akt.

Jag har sytt hela kvällen. Kreationen är nästan färdig, bara ett par knappar kvar. Ni får se den sen, när den kommit till sin rättmätiga ägare.

Sams svinkopppor är borta igen, kvar finns lite fnasig hud vid näsan och ett rosa märke på armbågen. Han har varit så himla duktig på att ta sin medicin, en stor applåd för honom. Just nu önskar han sig en skördetröska och en cementbil av tomten, förra månaden var det en sopbil.
Jag tycker han äter lite dåligt om dagarna. Han börjar liksom helt fel med en tallrik söta flingor och sen fortsätter det i den takten. Så jag har bestämt att han bara får en flaska på kvällen och så får han en halv på morgonen också. Får se om det hjälper.

0007 är klockan. God natt.

1 comment:

Anonymous said...

Fina bilder! Leker Sam när han sitter i jordhögen? Han ser så koncentrerad ut så det måste vara något viktigt på gång... Du gör säkert helt rätt med vällingen - men jag känner en person som länge, länge, länge bara drack oboy och åt honungssmörgåsar till frukost. Hon är idag en helt frisk, normal, mycket trevlig person :)
puss
mamma