Thursday, November 26, 2009

IKEA - vad annars?

Idag har vi varit på Ikea! Jag, Irene och Siobhan, Paddys syster. Siobhan hade aldrig varit på Ikea innan så det var extra kul att ha henne med. Behöver jag säga att hon var impad? Jag höll mig i skinnet och hade bara en kundvagn full, inte illa för att vara mig! Jag köpte en massa ljus, en söt lykta, lite juldekorationer fast de hade inget i guld. Sen blev det nya påslakan till hela familjen, vita och fina och de rullar just nu runt i tvättmaskinen så de hinner torka och hoppa på täckena tills imorrn! Och så köpte jag gardintyg till en gardin i sovrummet, hoppas det blir snyggt! Jag hade inte tillräckligt med pengar att köpa en Hemnesbyrå, annars hade jag planerat det så att sorvummet nästan skulle vara "färdigt"! Ett par söta julklappar till Sam blev det också, en tågbana, ett bakset i miniformat och lite vispar och grejjer i barnstorlek. Det kommer han gilla! Av Irene fick han en tidig julklapp, en stol!



Sen blev det en hel del i Swedish shop också, ett par flaskor glögg och julknäcke, fullkornspepparkakor som var supergoda och lite vanliga grejjer så som kexchoklad och Ahlgrens.

Sen en vecka har vi tagit bort hans middagssömn, det var inte hållbart längre. Man var tvungen att köra honom i bilen i typ en halvtimme och sen sov han i en timme ungefär. Sen somnade han inte förrän tio halv elva på kvällen. Nu när han är vaken hela dagen somnar han vid åtta och är faktiskt inte lika hyperaktiv på kvällarna heller. Och det är mycket lättare att planera dagen när man inte måste köra runt honom hur länge som helst. Dessutom har jag fått ett helt nytt liv på kvällarna, tre timmar för mig själv! Jag vet inte vad jag ska göra med all tid :D Jag har i alla fall gjort ett sött kort till Paddys brors barn som ska döpas på söndag. Han heter JT.




3 comments:

Mandisen said...

Åh så fint kort! Du är bara bäst! Kul med Ikea! Extrakul att inviga någon ny i sekten ;-). Vad var det för märke på pepparkakorna? Ikeas egna? Har för mig att de ska uteslutande bara ha "egna" produkter i shoppen, eller?
Bra att du drog in på middagsluren. Det verkar ju som att det var dags. Skönt för dig att kunna få lite ensamtid, ja i alla fall i någon vecka till!, sen är det slut på den. FÖR ALLTID! Hahaha, bara skoja men i alla fall på ett litet tag!
Ja som du ser så är det ju jag som vanligt som hänger framför datorn på fredagskvällen. Vi ses kanske på msn sen i vanlig ordning. Då kan vi diskutera Emilias bajs som ändrat konsistens. Jag menar, något grose måste vi ju ha på agendan!
Nu: pizza i magen! Mums!

kajsa said...

Haha sorry jag hade gärna diskuterat Emilias bajs med dig men jag och Sam kollade Late late toy show, den var fascinerande! Alla årets nya och trendiga leksaker. Nu ska jag och mina myrkrypningar hoppa ner i sängen och hoppas att Gavisconen funkar, igår natt trodde jag att allt maginnehåll skulle rinna ut...

Emily said...

men vad skönt att att höra att du fått lite mer tid på kvällen o att rutinen sitter där, särskilt nu när lille bror ska komma!! Så fina bilder och korten var också jätte fina, själv har jag lite sugg i pyssel tarmen ska nog pyssla lite snart. Har än så länge bara julfixat här hemma, men fint blev det, kolla på pixan!! Puss o kram