Sunday, November 29, 2009

Många bilder!


Jag såg en gång en film av typ Stephen King om ett flygplan med passagerare som är på en helkonstig flygplats där tiden liksom går lite saktare än vad den egentligen är. Så efter ett tag kommer de bli uppätna av lurviga små monster som äter upp tiden bakom oss som lever i nutid. Ungefär så känns mina myrkrypningar i benen. Det är så sjukt irriterande! De är bara där på kvällen, från 19-tiden typ och tills jag somnar. Det är sjukt svårt att somna med dem och det enda som funkar är att mentalt försöka tänka bort dem. Att blåsa bort energin ur mina ben typ.


Idag har vi varit på Sams kusins dop. Det var helt ok trevligt och Sam skötte sig exemplariskt. Han fattade till och med att man skulle viska i kyrkan :D Han blev djupt imponerad av bebisen och ville gärna klappa och peta. Det bådar gott. Han försökte till och med ge honom både flaska och napp sen när vi var på restaurangen. Paddy tappade vi någonstans på puben och han har fortfarande inte synts till. Det blir amerikanska rummet för honom inatt (gästrummet där amerikanarna sov). På tal om amerikanare så är det 11 år sen idag (eller igår natt) sen deras dotter Cathy dog i en bilolycka... Undrar om man någonsin kommer över något sånt?


Nog med tråkigheter, tycker ni den här sprallen har någon likhet med en viss Nalle Puh figur?



Förresten var det snorkallt här häromdagen. Och jättedimmigt! Innan dimman lättade vid elvatiden var det otroligt fuktigt och kallt, höll på att frysa magen av mig så jag fick linda in den i en sjal haha. När dimman väl försvunnit var det en jättevacker dag och bergen var täckta av snö! Hoppas det syns på denna bilden, annars får ni klicka så kommer den upp större.



Sömnrutinerna går rätt så bra faktiskt, somnar han på dagen är det ok, om han inte sover är det också ok. Idag sov han inget alls men somnade å andra sidan i soffan klockan åtta.


Här är han idag med Marie, mamman till JT. Och andra bilden sitter han hos Kayleigh och Alana sitter bredvid. Favvotjejerna!





3 comments:

Tobbe said...

Jag blir så sjukt sugen att komma över ibland, få krama dig och lilleman ett tag och snacka lite skit!!
Synd att vi inte ses i jul, jag får snart finna ett datum i januari!
Jag tror att filmen hette "Twilight Zone" och bestod av fyra filmer i en långfilm??
Ha det bäst och krama alla önskar Pappmoffa

kajsa said...

Jaa kom i januari sa ska vi tanda brasan och ta fram whiskeyn!

Du behover inte langta sa lange till, tank vad mysigt nar vi bor i Sverige! Paddy ser fram emot att kora mc tillsammans med dig!

Mandisen said...

Åh vad jag också längtar! Inte efter att äka mc med Paddy och Toby men att ni kommer hem! Spåtanten sa faktiskt att vi skulle flytta till ett stort hus! Hihi, vore inte det något!
Vilken härlig film du har lagt upp! Det är bara "boink, boink, boink" som saknas när lille Tiggerman hoppar! Mysiga sovbilder du har lagt upp, man får lust att bara krypa ner och gosa! Hoppas att lilleman kommer snart så du slipper stora tunga magen. Jag väntar varje minut på det där sms:et ;-).
Tack igen får de fina sakerna! Uppskattat av både stor och liten. Jag är så sjukt dålig idag att förkylningen nog mer lutar åt svinis... Trist men bara att gilla läget. Det är när man är sjuk som man verkligen sätts på prov som förälder!
Kramar!