Sunday, November 15, 2009

Söndagsprat

Söndag igen, snart ny vecka att jobba. Bara två veckor kvar i arbetslivet för denna gången, skumt. Sen får jag koncentrera mig på att föda barn, amma, byta blöja och komma i form igen. Jag fasar för hur stor min häck kommer vara när magen försvinner, för just nu är ju magen det enda blickfånget. Men eftersom jag måste vara snygg i maj på Hannas bröllop så får jag sätta igång så fort det går.

Idag har vi varit i Thurles igen och tittat på Hanna och Filip som red final i tävlingarna där. Det har varit en tio veckor lång liga och man måste vara med på tre tävlingar för att kvala till finalen. Tyvärr var det inte så många som hade kvalat så Hannapanna hade inget direkt motstånd. I 1.10 klassen var de tre stycken och det var bara Hanna och en annan tjej som gick nolla i grunden. Hanna vann. I 1.20 klassen var Hanna den enda startande, så hon vann där med :D Fast jag är övertygad om att hon hade vunnit ändå, även om där varit 100 startande!

Svininfluensan börjar komma närmre och jag börjar tveka med mitt beslut att låta bli att vaccinera mig. De har svininfluensan på sjukhuset och Paddy säger att det verkar sprida sig som en löpeld i Clonmel också. Med tanke på att jag måste uppsöka sjukhuset rätt så snart och en annan tanke på hur många människor Paddy träffar varje kväll så kanske det är dumt att låta bli att vaccinera mig...
Denna veckan ska jag försöka ordna ett besök till Ikea med Paddys syster Siobhan. Kan inte hon får jag fixa något med Hanna veckan efter för det suger i min glöggtarm och dessutom har jag bestämt mig för att köpa en julgran. Min allra första egna julgran! Och då måste man ju ha julgranskulor.... :D

Nä, om jag skulle ta och packa den där väskan så jag har det gjort...

För er som inte sett mössbilden, kolla in coola killen i mammas hemmasydda mössa. Och så var jag tvungen att sy ett litet förkläde till honom också, hur sött som helst!



4 comments:

Anonymous said...

Jag tycker att du ska vaccinera dig. Så. Nu var det sagt. Jag tror att det är sämre att låta bli. Om jag själv blir erbjuden så kommer jag att anta erbjudandet. Som det ser ut nu får min åldersgrupp vänta till vecka 50. Då kanske jag inte är här...??
Det låter ju klokt att packa väskan. Jag minns faktiskt när jag packade väskan då du snart skulle anlända till jorden. En lila mjukisväska. Undrar vad jag hade i den? Han är ljuvlig i mössan och ruskigt söt i förklädet! Snart blir det väl lussekatter och pepparkakor?
puss och kram mamma

Nellyliten - "Den galna bebisen" said...

Han är så söt din lilla kille, både i mössa och förkläde. Jag sitter i samma sits som du vad det gäller vaccinering, som du redan vet. Jag börjar också tveka nu, man kanske skall ta det ändå. Det borde vara lag på att göra det så hade man inte ens behövt tänka:) Och ja, du måste faktiskt snart uppsöka ett sjukhus, blir lite svårt att låta bli, ha ha!!!
Packa väskan, man vet aldrig när det blir. Nelly kom ju två veckor förtidigt, det var inte jag beredd på. Väskan var dock packad, men bara sen några dagar innan.
Japp, häcken är enorm efter förlossningen och det mesta av magen är borta. I alla fall var min det. Men tack och lov försvinner det faktiskt ganska snabbt, eller så blir man van, ha ha!!

Mandisen said...

Usch, jag läste din kommentar helt fel Ulrika. Trodde du menade att du skulle försvinna i sviterna av influensan men sedan fattade jag! Haha, du ska ju iväg och bli mormor igen! Jag hoppas att jag kan få låna lite plats i din väska för jag har ganska mycket kläder som jag vill att Kajsa ska ha. Som tur är är det väldigt små kläder så det borde inte ta så mycket plats ;-).

Ja, tänk vad tiden går fort Kajsakajsa! Jag minns det som igår när du packade den där väskan för första gången! Nu ska du snart iväg och föda ert andra barn, det är ju helt galet! Snart är du tvåbarnsmor! Underbart! Har den lille envise grabben vänt rätt håll till nu? Om inte så hoppas jag att han gör det snart.
Jag vaccinerade aldrig mig i fredags utan nu har jag bestämt att jag gör det om någon i min närhet som är fullt frisk blir allvarligt sjuk. Det är inte så att jag är rädd för vaccinet men som det ser ut nu så känner jag att det är väldigt hypat i medier och på annat håll. Vi har dock bestämt oss för att vaccinera E. Av den anledningen att hon ännu inte har det immunförsvar som vi vuxna har. Därför tror jag att det kan vara klokt. Är Sam vaccinerad? Här fick ju alla barn över tre år vaccinet först men nu ska alltså även barn över sex månader vaccineras. Finfina bilder på din finfina kille. Vilken tur att han har en sån händig mamma som kan sy så fina saker till honom! Tänker på er! Ha så kul på det blågula varuhuset!
Kramar

Mandisen said...

Tittade just på din babyticker. 29 DAGAR! Fick lite backflashar och svettningar! Vad spänd man var när det närmade sig! Åh, nu kommer han snart!!!