Tuesday, November 10, 2009

Sådär mitt i natten igen...

34 dagar kvar! Åh det känns som en hel evighet men det är skönt att se dagarna ticka ner. Jag längtar så efter innehållet och att slippa los gigantos mage!

Igår fick jag tummarna loss och sydde en ny sjal. Den blev mjuk och go och söt. Sen sydde jag ett par mössor av bara farten haha. Fast en blev för liten (för lilla bebisen), en blev för kort och en blev lagom. Ikväll hade jag tänkt fortsätta men vilda bebin somnade inte förrän efter tio så det blev inget med det.

Efter imorrn har jag bara två veckor kvar att jobba, ska både bli skönt och jobbigt, för jag vet att jag kommer vara uttråkad och det är faktiskt jäkligt skönt att gå till jobb haha. Där kan jag vara social, klä på mig normala kläder och till och med gå ut och äta lunch då och då.


Här kommer en liten film på Sams fingerfärdighet, vad gör man inte för en liten bit choklad?



Imorrn kväll ska jag upp till Hanna och vi ska börja klippa och klistra med hennes inbjudningar. Vi hade tänkt använda toalettrullar som vi målar med vattenfärg, tror ni det blir bra? ;) Nä bara skoja, de kommer bli skitsnygga, ni som blir bjudna får se!

Ibland tror jag att bebisen har vänt sig, för magen är inte lika fyrkantig som innan utan mer lång. Men just nu känns den fyrkantig igen. Jag kan inte känna efter själv när jag ligger ner för om jag lägger mig på rygg trycker bebisen på kroppspulsådern och jag blir helt svimfärdig. Om två veckor är det ultraljud och då är jag i v 38, så om den inte ligger på rätt håll då blir det nog vändningsförsök. Men den dagen den sorgen.

Angående svininfluensan hade jag inte ens funderat på att vaccinera mig om jag inte ingått i en riskgrupp, men som gravid är jag tydligen mer sannolik att bli sjuk än andra. Jag tror nog jag hade överlevt en vanlig influensa, men folk dör ju tydligen och det är jag inte så intresserad av. Jag börjar vackla i mitt resonemang, jag kanske ska vaccinera ändå?

Hoppas jag har tid att skriva mer snart, men som sagt med ett barn som inte somnar före tio på kvällen finns inte mycket tid till sånt just nu.

7 comments:

Emily said...

Shit vad duktig han är!! Helt otroligt!! :)Såg att du precis var inne på systers blogg, såg du filmen som hon lagt upp?? Jag skratade gott!! kramkram

Nellyliten - "Den galna bebisen" said...

Så duktig din lilla kille är!!! Oh gud vad magen är stoooor!! HaHa, jag förstå ett du längtar tills innehållet kommer ut - av flera anledningar:) Som sagt dilemma om svin-vaccin, samma här. Du skulle på ul om två veckor och då var du i v 38 - då föddes Nelly (38-2). Kram

Mandisen said...

Finfin är han som vanligt din lille vilding. Ja, vi snackar fingerfärdighet på hög nivå! Men vad är bättre belöning för sin möda än en smarrig chokladbit?! Det blir bara till att ta fram pysselsakerna till jul! Iiiiihh, så kul! Du kanske skulle passa på att julbaka nu medans du kan!!! Sedan med en bebis på armen och vid tutten blir det kanske inte så lätt.
Förlåt för mitt mejl, såklart är det stor skillnad på fixering och läge, men jag vill bara pigga upp dig lite. Misströsta inte för det kommer att gå bra, gumman. Din lilla varmkorv där inne kommer säkert att vända sig när han är redo. Han ska bara skoja lite med dig in i det sista. Det viktigaste av allt är han kommer ut frisk och kry och att du får vara det samma. Tänker på er.
Kramar

kajsa said...

Haha manda ja jag hoppas att han bara skojar :D

angaende pyssel sa ar det totalt ointressant om det inte gar att ata, och gar det att ata sa finns det inte mer :D Men det ar klart vi maste prova, hur mycket pepparkaksdeg kan man ata?

Unknown said...

Wow! Vilket fint pincettgrepp han har, din "vilda bebis"! Man ser ju tydligt att han KAN sitta stilla också hihi.
Magen ser ut att ha sjunkit ner lite i alla fall även om det är svårt att se om den är mindre "fyrkantig" på en liten bild.
Fördelen med pepparkaksdeg är ju att man inte blir förstoppad i alla fall ;)
Kram
Mosmos

kajsa said...

Tackar för komplimangen moster. Vi brukar dock inte ha förstoppningsproblem, här funkar tarmarna alldeles utmärkt haha.

Anonymous said...

Jag tycker absolut att magen ser ut att ha blivit mindre fyrkantig! Dessutom tycker jag liksom att man ser huvudformen nedanför naveln. Det ser du ju inte själv...
Jag måste också få säga att jag är imponerad över hans små pyssliga fingrar. Jag har sytt dockjeans idag med dragkedja och tryckknapp men det kommer han ju att fixa lätt som en plätt!
puss och kram