Tuesday, November 17, 2009

Nya foton

Kors i taket, duracellkaninen har somnat innan klockan tio! Här står jag helt handfallen och vet inte vad jag ska göra! Undrar vad tusan man gjorde innan man hade barn, nu slipper man fundera så mycket i alla fall!

Imorgon åker jag och Jenni till ett hotell i Portlaoise och sover över. De har pool och bastu och vi får gratis middag. Störtskönt! Det blir nog sista natten borta på ett bra tag, om man inte räknar BB förstås ;) Väskorna är packade och jag ska bara handla ett par saker till, nya inneskor, ett par pyjamasar och mer amningsinlägg. Vi åker nog ner en sväng till Cork på fredag förmiddag och shoppar loss.

Igår natt drömde jag (igen) att jag fick min bebis. Jag låg på en säng i ett sjukhus fast jag var helt ensam i rummet. De hade skurit upp sidan på magen så bebisen låg och sov bredvid min höft med navelsträngen kvar och allt. Jag var fortfarande tvungen att krysta ut den fast det gick inte så bra för jag hade nästan inga värkar. Efter ett tag kom en sjuksköterska in och kollade och sa att det var lika bra vi kapade navelsträngen för här hände ju ändå inte så mycket. Sen hade jag bebisen i mina armar och krystade jättelänge för att få ut moderkakan. När den väl kom ut så var den liten som ett tefat, inte alls som min förra.

Bebisen var ganska liten, 2.5 kg kanske. Han hade långt blont hår och ett rätt så avlångt ansikte och han tittade på mig. Jag tänkte att barnet inte kunde heta Dan som vi kommit överens om, det syntes ju tydligt att han hette Simon.
Imorgon tror jag att jag och Sam ska åka in en vända till Clonmel och Martins Tiles, där säljer de badrum och kakel och klinkers till jättevettiga priser. Jag skulle vilja få ett pris på vad vårt badrum där uppe skulle kosta. Paddy avskyr att åka runt och kolla när vi inte har några pengar, och jag tycker att hans sätt (hasta runt sen när man måste ha grejjerna) är urkasst. Så jag får nog åka själv som vanligt, gillar att ha koll på läget. Åh vad skönt det hade varit att ha ett badkar och ett badrum där uppe!

Igår hade vi lite fotosession, fast det var inte helt lätt för Sam var helt speedad. Tur man inte har gett honom något läskigt vaccin på sistone för han är verkligen helt dampig för tillfället. Speciellt på kvällarna när han blir trött, då blir han både otrevlig och speedad. Ska bara göra allt destruktivt och bryr sig inte ett skit om vad vi gör...

Här är lite av resultatet i alla fall, resten lägger jag upp på Pixan nu med det samma.







6 comments:

Anonymous said...

Ja, jag har ju redan varit inne o smygkollat på Pixan. Jättefina foton! Lustig dröm du hade. Den verkar detaljerad och tydlig. Fint att han tittade på dig och du förstod direkt vem han är! Simon är väl inte så dumt?
puss och kram
mamma

Mandisen said...

Usch, vilken läskig dröm! Låter otäckt med uppskuren sida. Hoppas att du slipper det i verkligheten! Min moderkaka var faktiskt liten som ett tefat! Jag hade förväntat mig något mycket större men det var den inte. Ja, en 2,5 kg bebis är liten, det kan jag intyga!

Så Dan, alltså! Är det det ni kommit överens om? Båda namnen är fina!

Vem tog de fina fotona på er? Självutlösare eller Paddy? De var hur fina som helst!
Kramar till er alla!

Tobbe said...

Guuuud va ni e goa - bägge två!!
(alla tre!!)
Det är sååååå roligt att följa din
blogg, önskar att jag hade tid att göra en egen??!

Kram i alla fall till alla från
Moffapappa

kajsa said...

Haha jag var tvungen att kolla bilden på min moderkaka, den är lätt som en middagstallrik haha. 2.5 kg moderkaka var det här :D Inte konstigt man har en stor mage!

Nej, Dan är inget vi kommit fram till alls, det var bara i min dröm :) Men Simon är fint.

Unknown said...

Kanske lite hjälp i ditt beslut ang vaccination...? Ditt immunförsvar är nedsatt när du är gravid, ju, för att du inte ska stöta bort det "okända" som finns i din mage. Det gör att du är mer mottaglig för elaka virusar. Vaccinet passerar inte över till Dan-Simon men däremot får han antikroppar när du bildat det (2-3 veckor)och har skydd i ca 6 månader (vad jag har läst mig till). Kanske inte så dumt att han blir skyddad? Ska inte Sam vaccineras eller har han inte blivit kallad än? Har sagt innan att jag inte kan råda dig men...nu när vi börjar se spridningen och konsekvenserna av influensan så...ja jag vill inte säga att du SKA vaccinera dej men det hade känts lite lugnare:)

Som vanligt är det jättegoa roliga bilder. F och jag brukar titta på dem tillsammans och skratta gott åt alla Sams miner.
Kram
Mosmos

kajsa said...

Tack moster för din info. Jag har läst en massa... både på forum och på hälsovårdsmyndigheten. Hjälper det att jag "aldrig" blir sjuk, gravid som ogravid? Hjälper det att jag inte ens haft en förkylning på hela året? Jag har i alla fall läst att tungmetaller som kvicksilver passerar över till barnet och att det kan ge hjärnskador. Känns ju inte så kul även om folk säger "hellre adhd än död". Och jo, Sam ska bli kallad men jag har inte bestämt mig angående honom än. Antagligen kommer jag vaccinera honom.