Friday, July 8, 2011

Efter nio dagar på landet var det dags att åka hem. Trots bastubad nästan varje kväll kände vi oss ganska sunkiga och alla kläder luktade gammal stuga. Efter att alla varit sjuka hade vi dessutom ont om sänglakan, så det var skönt att komma hem till Malmö och teebees hus. Jag lägger upp lite bilder från Skånes djurpark, där vi var i fredags. Sam och isaac och Emilia älskade klappdjuren, får, kalvar och ett marsvin. Isaac är dessutom jätteglad i alla fåglar och tyckte att kråkorna, fiskmåsarna och hönsen var jättefina. Sam pratade mest om fåren och den Stora Rutchkanan. Ingen brydde sig om att björnarna matades, men ankan mittemot var jättekul. Parken var fortfarande lite för stor för att de skulle orka med allt och de små blev jättetrötta.

Sam har ändrat från att ha pratat enbart engelska med mej till att mixa ungefär 50/50. Jättebra att han får en sån boost nu, och jag ska se till att få med mej ett par svenska böcker hem.

Paddy kom igår och det var välbehövligt. Jag behövde verkligen en paus från mammalivet och det fick jag genom att hjälpa manda att flytta. Härligt med lite svett, och vi fick ut alla möbler och kartonger snabbt och smidigt.

Nu sitter jag hos frisören med en hätta på huvudet. Jag pendlar mellan "jag klär ju ganska bra i hatt" och "undrar om jag ska skaffa mej en lilla My look". Rött blir det i alla fall.

No comments: