Monday, July 18, 2011

Rugg rugg rugg, jag brukar inte klaga på det irländska vädret då jag egentligen tycker det är helt ok, men igår och idag har mer kunnat kallas "inuti tvättmaskin" än väderlek. 12 grader på det fick mig att dra upp dragkejdan på min regnjacka när vi var ute och gick mellan skurarna. Men vi kom i alla fall ut och det gjorde oss lite gladare. Paddy bär tvungen att jobba ikväll, så kan han vara ledig på torsdag kväll istället, när jag är i Sverige.

Barnen somnade jättesent idag, klockan var närmre 22, så jag hade inte jättestor lust att dra fram något projekt heller. Men för att stilla min "man ska ju ha Nåt att göra" gen så satte jag ny silikon i duschen där nere. Ett nytt vitt duschdraperi fick den också. Det börjar närma sig med väggbygge men vi ska nog måla i matrumnet först.

Sm var på mysigt humör idag, mycket bättre än igår. Jag tror det beror på att vi kom ut en stund ikväll, igår var vi inne nästan hela dagen. Det gäller att ligga tre steg före i planeringen hela tiden, och att alltid ha ett par reservplaner.

Ja vi har ju inte hunnit så mycket mer än att jobba och äta och underhålla barn idag och imorrn blir det likadant, men på onsdag är vi lediga båda två. Torsdag flyger jag hem till Sverige med Isaac, åh vad jag kommer sakna Sam!

1 comment:

Anonymous said...

Åh, finaste barnen! Ja, du och pojkarna... Klart det måste regna och vara blött ibland om det ska kunna vara sådär grönt och fint resten av tiden. Vad leker de där på kanten? Har köpt många böcker på tradera nu som du ska få med dig hem. Härligt att snart se dig igen och sen kommer jag till er i september eller oktober nån gång.
puss o kram
mamma