Friday, July 29, 2011

Tillbaka på Irland i mitt hus efter en hektisk månad. Fast hektisk låter lite skumt, jag har ju faktiskt haft semester. Jag har hunnit med så otroligt mycket och haft så mycket härlig tid med min familj och mina vänner. Ni är så härliga och jag blir så glad av att träffa er. Nästan alla frågar när vi ska flytta hem till Sverige igen och det är så svårt att svara på fast det egentligen är vi själva som bestämmer haha.

Denna sista veckan som jag varit hemma i Sverige har jag hunnit med massor, gått på bröllop, byggt staket, sovit hos manda, pappa och mamma och varit på konsert med Benny Anderssons orkester. Allt var supermysigt ändå tills jag stod i kön på Kastrup för att lämna mina väskor. Jag hade boardingkorten i handen och tog upp passen från väskan när jag insåg att jag glömt hämta mitt nya pass. Det jag höll i handen nu gick ut för två dagar sen. Det kändes både onödigt och korkat att behöva boka om resan, lämna alla väskor på Kastrup och ta tåget över till Malmö igen. Å andra sidan fick jag träffat både mamma, manda och Emilia en gång till.

Hemresan gick sådär. Flyget var inga problem och vi stannade på Ikea för att äta. På den två timmar långa nerfãrden till tipperary blev barnen trötta och uttråkade och sista timmen var det inga glada toner från baksätet.

Nu blir jag jättertrött så jag ska bara säga att sam har fått svinkoppor. Asäckligt och otrevligt och smittsamt. Idag har han varit hos doktorn och fått penicillin så det bör vara bättre om ett par dagar.

No comments: