Friday, May 20, 2011

Blä idag är jag förkyld.... Så pass förkyld att jag har sovit middag med Isaac i två timmar, och det har nog hänt två gånger de senaste 3 åren... I hopp om att bli friskare snabbt, men det täpper till mer och mer så jag är nog fortfarande på väg neråt. Jag som hade tänkt åka till Hanna i helgen igen :( Och löpningen får vila lite också, skittråkigt, jag som har satt veckorekord denna veckan! Så, nu har jag gnällt av mig lite...

Jag har tänkt att jag ska skriva ner detta länge, två ord som Sam säger som är så himla sött, men någon dag kommer han ju att lära sig rätt och detta kommer falla i glömska. Tre ord är det förresten... Gloves heter glopps, måla heter nåla och teddybear heter tebbybear. Hur gulligt som helst. Den senaste tiden har han växt till sig lite mer tycker jag, häromdagen blev han helt förstörd när han puttade Isaac så att läppen började blöda. Han kan gå iväg och sura och säga "Sam ARG" och det är jättebra att han kan uttrycka sina känslor! Han kommer ofta efter ett utbrott och är ledsen och då går det att trösta honom. Häromdagen sa han till en ledsen Isaac "What's wrong litte fairy" i ljuvaste röst och klappade honom på huvuet.

Isaac är så känslig och saknar fortfarande den här "psykopat"genen som Sam hade, att skratta åt en när man blir arg. Idag busade han och skulle bita mig i foten. Jag sa "Nej, vi bits inte Isaac" och han tittade på mig jättelänge med darrande läpp för att se om jag skojade, men när jag såg allvarlig ut blev han ledsen och kröp upp i min famn för tröst. Känslig kille, min fina isi.

Nu blev Det dags för mjölk och sängen

No comments: