Monday, May 2, 2011

I omklädningsrummet på badhuset igår. Sam, 3 år och 4 månader.

- mamma har ingen snopp.
- Nä precis. Mamma är en flicka. Mamma har en snippa.
- mamma snippa. Månda ingen snopp, Månda flicka.
- ja, Manda är också en flicka.
- milia också flicka. Mormor ingen snopp?
- nä, mormor har inte heller någon snopp.
- Isaac snopp, pappa snopp, morfar snopp.

Mitt intelligenta barn upptäcker världen! Vi hade en jättemysig dag på simhallen. De plaskade och dök och Sam hoppade gång på gång i efter dykpinnen. Isaac ville sitta på kanten och hoppade i och dök han också. De är som två små sälar i vattnet, helt underbart!

Jag hann med en massa andra saker i clonmel igår, lämnade tillbaka routern som var för svag och köpte en ny grävmaskin och en flaklastbil till barnen. De har inte släppt dem sen vi kom hem...

Varje vår i flera år har jag tänkt göra nässelsoppa... dock har jag alltid väntat för länge så de växt för stora.. men igår plockade jag massor och kokade en soppa som alla andra utom jag tyckte var jättegod. Mitt problem låg i grädden man skulle ha i. Den passade inte mina smaklökar alls. Synd, men nu har jag iaf provat.

Schhhh, nu kommer sömntåget, tuff tuff tuff. Ses en annan dag...

1 comment:

Emily said...

Nässelsoppa, det provade vi att göra när vi var i blekinge härom helgen, Niklas mamma gjorden o den var god, men både Niklas o jag var övertygade om att vi hade kunnat göra den godare. Så man kan nog göra den på lite olika sätt. Den vi smakade smakade för mycket redning o det är ju inte så tjohej gott. Men Niklas o jag ska gör fler försök, kanske inte denna säsong men ändå. :)
kramkram