Tuesday, May 24, 2011

Efter mitt medarbetarsamtal med Kira förra veckan bestämde vi att jag ska återgå till 3 dagar i veckan, men längre dagar så att jag jobbar 19 timmar i veckan istället. Nästan halvtid alltså, alldeles lagom när man vill ha lite pengar och massor av tid att njuta av sina fina barn. Så idag var första "långa" dagen, 6 timmar. Imorgon 7 och torsdag 6. Onsdag och fredag ledig, och onsdagen är paddy också ledig. Nästan som en helgdag för oss alltså!

Idag blev det alltså inte mycket gjort förutom jobb ochh hushållssysslorna. Jag tog barnen och åkte till aldi och Irene för att paddy skulle få en paus när jag kommit hem, och sen var det bara att laga middag, äta och plocka undan, bada ungar och i säng med dem. Det var inte det lättaste och efteråt kom paddy på att sam hade sovit middag. Inte så konstigt att han var vaken till tio då, nu känner jag mig heltaskig som försökte lägga honom i två timmar.

Jag hann alltså inte springa idag, när sam väl sov var jag alldeles för trött. Imorgon ska jag ta en runda direkt efter jobb, ser fram emot det. Önskar att det kunde bli en riktig långis men paddy jobbar kl 18 så vi måste äta vid 17. Jag jobbar till 15:30.

Hoppas ni har sett filmen allihop, jag bara älskar dramatiska isaacs "yoggut", så jäkla sött att jag smälter.

Tio poäng till mej idag, jag hittade överdraget till babysittern som Hanna har fått, jag har letat i flera månader! Hoppas hon har tid att träffa mej på onsdag. Och tänk, torsdag om en vecka kommer finaste emily och beckie! Här haglar det finbesök den senaste veckan. Först drottning Elizabeth som pratade grannsämja och snällt åkte runt och tittade på vår fina ö. Alla irländare lärde sig att ingen får röra vid drottningen om hon inte själv tar initiativet och att hon har ett hemligt språk med hemliga gester med sin väska, beroende på vad hon vill säga till sin hemliga agent. Hon fick en guidad visning på Guinness och mästaren visade hur hon skulle dra en pint. Hon smakade aldrig på den. 

********

Ny dag, jag somnade :D

Igår var den amerikanske presidenten Barack Obama på Irland. En blixtvisit om 12 timmar ungefär och han hann med att besöka sin "ursprungsby" Moneygall i Offaly, där han och hans fru Michelle vandrade runt i 40 minuter, pratade, skakade hand med invånarna (som helt plötsligt blivit 3000 istället för 300 som veckan före haha) och sen gick han in på en pub och drack en Guinness, glatt pratande med ägaren. Efter det flög han tillbaka till Dublin, där han höll ett tal till det irländska folket. Lite sann amerikansk kämparglädje och positivitet, precis vad vi behövde! 

Nu är det alltså tisdag kväll och imorgon är jag ledig. Det firar jag med att åka till cullahill och gosa med baby Ted. Vädret ska bli sådär men det verkar som om den isländska vulkanen har lugnat ner sig lite så att askspridningen inte blir lika omfattande som förra året. Skönt, för jag har tre ankomster inom den närmsta veckan, en imorgon och en som åker hem imorgon, och en större grupp nästa vecka.

God natt på er.

1 comment:

Anonymous said...

Jättesöt film:-) "njågutt"
Ja nästa vecka är det tjejmaffian som kommer på besök!!!! jiippiiee!
Hoppas ni får det lite varmare än 13 grader och regn som senaste veckan... vi ska få 27 grader på tisdag:-p
KRAM
Beckie