Saturday, May 28, 2011

Jag hann aldrig skriva något förra gången, isaac vaknade och vi somnade. Sorry!

På något sätt hamnar jag alltid i skarven i vår stora säng. Den är 280 bred och isaac lyckas äga i alla fall ej meter. Så på de resterande 180 ska jag jämt ligga i skarven. Jag har faktiskt funderat på varför. Ett alternativ är att jag gillar att ligga där, att jag sover gott när mitt knä kasar ner mellan bäddmadrasserna. Nästa teori är att jag egentligen vill ligga nära isaac, samtidigt som jag inte vill väcka honom och då blir mitten av sängen ett slags gyllene medel. Medelteorin hade funkat även när det gäller nästa förslag. För när isaac vaknar nästa gång så vill han ha mjölk och då måste jag ju flytta närmre honom. Till en helt ouppvärmd del av sängen. Varma bebisar i all ära men mina ben blir is på två sekunder när jag måste flytta mig. Så egentligen tror jag det är en blandning av de två sista teorierna, plus att jag inte har något emot att sova i skarven, där jag kan värma upp den andra sänghalvan.

Igår kväll gjorde jag en stor tabbe. När jag lagt mig kom jag på att katten fortfarande var inne men jag var för lat för att gå upp igen. Så jag smsade paddy som lovade att kasta ut katten när han kom hem. Bara det att katten ville gå ut innan paddy kommit hem. Jag vaknade av hans tassljud på golvet och svor lite eftersom jag låg i en otroligt mysig ställning med isaac med huvudet på min arm och hans lilla trygga arm på mitt bröst. Som i en lång kram låg vi, lugnt och tryggt, ända tills kattj*veln kom in.

Idag har jag varit otroligt effektiv. I morse var vi på farmers.market och handlade fisk och äppelcidervinäger, sen åkte vi till badhuset i clonmel. Direkt därifrån och hem, lämna barnen och springa 5 km. Sen åkte jag och sam till aldi och efter det hämtade vi isaac och åkte hem till Irene. Ikväll byggde jag en del till till min badkarsfront och jag hoppas den kan bli nästan färdig imorgon...

Åh, ögonen går i kors...

No comments: