Saturday, May 14, 2011

Hej!

Ikväll här årets schlagerfestival genomförts. Sverige låg i toppen tills syd och östeuropa började rösta. Azerbajdzjan vann och det var väl jättebra för dem, de behöver lite uppmärksamhet.

Vi har fått gjort en massa bra saker idag, såna där som hamnar på efterkälken. Vi har tvättat långa fönstret i trappan, inte det lättaste för det är skitlångt. Men nu är det rent och jag har målat skarven i trappan och satt dit en list. mellan trappan och väggen alltså.

Paddy har kanttrimmat hela gräsbiten vid infarten och bäcken, det behövdes också. Och jag har gjort en oavramlingsbar bänk till pojkarna så att båda kan hjälpa till i köket (läs : bli underhållna istället för att hitta på hyss) och det är redan en stor succé.

Nu är alltså ett av mina tre projekt klart, långa fönstret i trappan plus trappan med listen. Jag har runda väggen och en upprustning i badrummet på g inom det närmsta. Funderar på att vänta med väggen och ta badrummet först, för jag har precis fått en jättekul idé som kanske behöver mogna lite innan den är färdig.

Imorgon ska vi på paddys brorsöners first Holy communion, en jättestor händelse i de katolska barnens liv. Innan dess ska jag stjäla en timmes löpning i bergen.

1 comment:

Emily said...

Verkligen överhäftig o smart idee det där med bänken. :)
Fönstret blev jätte fint! Häftigt att du har så många ideer för ditt, hem...jag håller på att spricka jag vill också dra igång alla min projekt som ligger o gror i min hjärna...snart, snart ska jag sätt igång o sy o fixa...ska bli så sjukt tillfredställande. Ålskar att vara kreativ precis som du! Ser framemot att få se alla dina projekt live! kramkram