Monday, May 9, 2011

Förresten har jag glömt att säga att Sam är pottränad. Igen. Och bara dagtid. Men ändå, stort steg! Vi är jättestolta och glada allihop och nu undrar ni såklart vad som fick honom att sluta. En traktormuta såklart! Jag sa att när han hade slutat med blöjor om dagarna och kissade och bajsade i toaletten så skulle han få en traktor. En bajskorv traktor undrade han ivrigt. Ja, du ska få en bajskorvstraktor, sa den mutande mamman. (Bajskorven kommer av sams farbrors traktor som han sprider flytande kogödsel med på våra åkrar.)

Så vips blev han pottränad!

Imorgon ska jag och Linn åka till Kildare och träffa en norsk researrangör, som just nu är här med en grupp på trädgårdsresa som jag har arrangerat.

Jag här ganska mycket att göra imorrn kväll, ska sy färdigt en filt, göra ett kort och redigera färdigt en film på barnen och gärna hinna med att lägga ut två annonser på bebiskläder också. Snart har jag sålt allt. Lite sorgligt faktiskt.

Nä, lite skönhetssömn.

1 comment:

Anonymous said...

Haha, Sam är rolig. "Jag kan när jag vill men vill jag inte så gör jag det inte!" Smart att få honom att vilja... Murar de en öppen spis där eller vad håller de på med? Jag längtar efter filmen! Har varit inne på youtube och snokat men hittar bara gamla filmer. De är iofs oxå roliga, men nu vill jag se en ny. Längtar mycket efter er! Puss mamma