Thursday, October 8, 2009

1 år

Idag för ett år sen sov vi i huset för allra första gången. Coolt. Tänk ändå vad mycket vi hunnit med, alla våra slantar har gått till att försöka göra färdigt. Vi har fått en ovanvåning som fungerar helt ok, vi har en trädgård som är platt och ogräsfri (nåja) och en jättefin uteplats. Ännu är det mycket som ska fixas och nästa på gång är vår garderob. Det är ett någorlunda litet projekt och inte så värst dyrt heller. Faktum är att jag redan köpt allt material och nu letar jag efter barnvakt! Projektet efter det kommer nog att bli staket runt trädgården så att man kan ha Sam rymmaren lös under tiden som man typ lagar mat eller så. Stora projektet är badrummet där uppe. Det hade ju inte varit så fasligt dyrt det heller om inte jag tvunget velat ha ett hörnbadkar. Och det är inte så att vi kan göra andra saker först heller, för vi måste bygga en liten "mur" runt badkaret som det ska hänga på, och innan dess kan vi inte kakla.

Idag började jag halvt ofrivilligt på ett nytt läggningsprojekt med Sam. I perioder är han fortfarande "jobbig" och vaknar när man går ut ur rummet, och sen vägrar han att somna om, det kan ta två timmar till typ. Så idag somnade han när jag också låg i sängen men vaknade när jag gått ut. Då la jag tillbaka honom i sängen och sa godnatt Sam, nu får du somna själv och jag sitter där ute och tittar på teve. Sen gick jag och satte mig i soffan. Eller jag hann ju knappt sätta mig innan han kom ut igen. Sen gjorde vi om den proceduren ca 70 gånger, en gång i minuten i en dryg timme. Det var faktiskt lite svårt att hålla sig för skratt, ett tag kom han krypande, sen kom han ålande, sen kom han med hunden och sa "vov vov" och sen kom han med kudden. Sen kom han med boken och sen hittade han en sko. Alltid med samma busiga smajl på läpparna. Tur man är jävligt envis säger jag! Jag var inte ett dugg arg utan sa bara snällt till honom att det var läggdags och la honom i sängen igen. Och till slut somnade han! Nu är klockan nästan elva, jag ska borsta tänderna och hoppa ner i sängen med honom.

3 comments:

Emily said...

heja heja heja!! Jag hejar för ditt nya läggningsprojekt!! Tycker det låter som en vetig taktik. Ge det några kvällar så tror jag att det går i land. Då fattar han att du är därute att du inte lämnat honom för alltid!! Han kom ju ut för att se att du var kvar, som en trygghet. Du fixar detta det är jag säker på!!

Tänk redan ett år!! Shit vad tiden går fort!! Men vad mkt ni har hunnit göra på denna tid!!

Kan verkligen förstå varför du är inne på ett hörnbadkar, men är inte dem mkt dyrare än ett vanligt? Men att bygga en mur där det ska stå o en kakla kan ni väl göra utan att köpa själva badkaret, bara ni hittar ett ni vill ha så att ni får måten?!

När ska du på ul förresten?
jag tyckte du var stor med Sam men som du själv skrev så ser du större ut nu, hoppas att den inte växer så mkt mer. Det måste vara jobbigt att bära på! Hur har det gått med bäckenvärken? Är den borta efter kiroprakter besöket?

Nu ska jag äta lite trots den sena timmen men jag är hungrig efter både skola o sen jobb.
Ha en mysig kväll!! Kramkram Ems

Anonymous said...

Jag minns det som det var igår när jag kom i januari 2008 och du och sam kom hem från sjukhuset. Du hade gjort så fint i mobile homet med isolering, skötbord och grejjer, men det skar i hjärtat att lämna er där med dragiga fönster och trångt och eländigt. En av mina bästa stunder var när ni flyttade in i huset där det inte regnar in och drar! Härligt att ni har spisen att elda i! Så fort ni satt 400 björkar så är jag lugn för lång tid framöver... ;)

Unknown said...

Oj oj, vilken nytta du (och Sam)kommer att ha av ditt nya läggningsprojekt! Skrattade högt för mig själv när du berättade om alla hyss han gjorde. Kunde verkligen se det framför mig hahaha.
Som syrran säger kommer det nog att bli stor skillnad att komma hem från BB den här gången.
Kram