Saturday, October 3, 2009

Sängen

Tada! Envis som en åsna eller nåt, för ingen hjälp fick jag. Sam var faktiskt duktig och "hjälpte" till att bygga huvudändan och GUUUD vad snygg den blev! Bakom den vadderade tygklädda framsidan finns där en hylla som man kan ha alla sina pinaler på, hur praktiskt som helst! Jag blev så inspirerad att jag slipade fönsterkarmen, borrade upp en gardinstång och bytte alla lakanen också! Jag har en gardin som ska upp där men den är alldeles för lång, så Irenes symaskin har fått flytta hit för ett tag. Jag ska hinna sy en sjal också tänkte jag.

Igår hade vi en sån där lång dag igen, envisa ungen vägrade sova och var istället trött och gnällig hela dagen. Däckade gjorde han inte förrän klockan nio ändå. Inte sov han längre i morse heller, halv åtta var vi uppe. Nu tar han nog igen det för han sover fortfarande middag. Jag funderar på om det är mer tänder på gång, för han är röd i rumpan och gnällig och biter på fingrarna (fast det gör han alltid).
Nu vaknade han så jag lägger in bilderna lite snabbt.

Snyggt va?

Nu ska jag gå och betsa trappan!

7 comments:

Tobbe said...

Alltså - detta blir ju jättebra!! Vilken färg har gardinerna?

Nu längtar jag riktigt mycket efter att få se allt detta i verkligheten och krama er på riktigt!!

Här hemma är det höst och regn, mys inomhus och förberedelser inför vintern.

Pappmoffa kramas

Emily said...

men vad snyggt det blev!! Så duktig du är!! Det ser så lyxigt o snyggt ut!! Man vill bara hoppa ner i sängen o sova gott!! Det gjorde du jätte bra!!! kramkram Ems

kajsa said...

Tack Emily! Ja jag är faktiskt skitnöjd själv, hade inte velat byta säng med någon annan! (kanske mellan 7 och 10 på morgonen...)

Pappa jag har ett par gardiner som är samma beige som täckena ungefär, men jag tror jag ska göra en dubbel gardin istället, med samma tyg som i huvudändan och så vitt framför. Nån gång i framtiden!

Nellyliten - "Den galna bebisen" said...

Hej Kajsa, jag har inte vetat riktigt hur man gör kommentarer tillbaka, så det får bli att jag skickar en till dig istället! Gud var fin din säng blev, har du gjort den själv?? Så himla duktig, önskar att jag också hade haft lite inspiration till sådana saker:). Jag var också uppe tidigt idag igen, bebis ville upp kl. 7, men med lite amning och lite bus med pappa i sängen så blev det inte uppstigning förrän 8. Tack för den. Ha det så bra, kram kram

Anonymous said...

Skitsnyggt! Och så praktiskt med hyllan bakom! Där kommer nog katten att bosätta sig så småningom - verkar lugnt och skönt... Kram mamma

kajsa said...

Varken katten eller hundarna får lov att vara där uppe, även om katten smyger upp ibland. Men dörren till vårt sovrum hålls stängd just av den anledningen. En vanlig katt hade inte varit några problem, men min katt är så hårig och dessutom har han hygienproblem så nope.

Unknown said...

Kan du inte bygga en likadan till katten!? Fast mindre...Världens bästa gömställe för små barnhänder ;). Sängen är ju hur fin som helst. Har du byggt hela själv eller bara sänggaveln?
Kram
Mosmos