Sunday, October 4, 2009

Inget särskilt egentligen...

Idag har vi knappt gjort någonting. I morse var vi ute och gick en lång promenad jag och Sam, så att Paddy fick sova. Vi passade på att träna mamma på att uppmuntrande aktivera en nästan tvååring att göra som hon vill fast han ska tro att det är han som vill det och vi tränade tvååringen på att faktiskt gå åt det hållet mamma vill, då och då i alla fall. Jag förstår inte hur folk kan ha sina barn lösa, mitt är som ett föl på grönbete 24 timmar om dygnet!

I alla fall gick promenaden över mina förväntningar, vi kom ända ner till kohagen OCH HELA VÄGEN TILLBAKA till vår entré! Helt fantastiskt. Sen fick jag vagna honom upp till huset. Resten av dagen har vi ägnat åt att kurera ett ilsket blöjexem som bara kom sådär pang bom. Jag har listat ut att det har att göra med hörntänderna som är på gång, men det gör ju inte livet lättare. Killen med järnrumpan har dumma sår! Det som hjälpt bäst är potatismjöl.

Sam har börjat leka låtsaslekar. Haha det är skitroligt verkligen. Igår satt han på armstödet till soffan och låtsades att det var en traktor med en massa spakar och ratt och ljud och allt. Idag lekte han först att han hade en kanttrimmer och sen i eftermiddags hade han en motorsåg (en bit planka). Jag lyckades fånga lite på min mobil, men ja, det är ju en mobil och det var inte så ljust ute så ni får fantisera lite själva. Han går omkring med en planka och ska såga björnbärssnåren i alla fall.



Jag har lite annat filmmaterial också men sen jag köpte en skypetelefon så funkar inte ljudet i Movie Maker. Det går antagligen att fixa men jag har inte tid idag. Jag bjuder på lite bilder istället.

Här har vi god kvällsmat, varm choklad med macka - i chokladen. (det grötiga som ligger på bordet är redan doppad macka)

Här åker han gräsklippare med räserEnya :D
Han har en bottendel till en Dramat som han älskar att dra runt på haha varför vet jag inte men man ska ju ha nåt att göra.
Bestigit flisberget!
Sen alla Kristinavänner kan jag berätta att det finns toppenmycket material från Carnegie Hall, sök på Helen Sjöholm och nyaste så kommer de upp. Massa engelska vackra versioner av Kristinalåtar! Russell Watson verkar vara en kanonkille tycker jag.
Nu ska jag släppa in hundarna, sätta igång diskmaskinen, proppa brasan full av ved och gå och lägga mig! Jag älskar att sova!


3 comments:

Mandisen said...

Helt enkelt störtskönt! Vad häftigt! Tänk nu är det snart bara två månader till bebis kommer! Så spännande! Sorry att jag inte kommenterar så frekvent som tidigare, major datorklydd på den här fronten. Men jag läser så ofta jag kan! Tro inget annat! Puss!

Anonymous said...

Det är ju inte så konstigt med den där sängen...;)

Unknown said...

Du, han går ju verkligen in för sitt "jobb" med liv och lust, den lille godingen!
Kram