Friday, October 16, 2009

59 dagar kvar.... tiden flyger - not

Alltid när vi väntar gäster har vi projekt på gång. Denna gången blev det klädkammaren där uppe. Jag hade gått och filat på planen rätt så länge och så helt plötsligt hade jag allt på rätt plats!

Så här såg det ut före:

Och så här härligt björnbärochmjölkrosa blev väggarna.

Här syns färgen lite bättre, och även den söta tapeten som jag använt att täcka hyllorna med.


Allting på plats, bara att börja hänga in!



Nu har alla kläderna flyttat in, så fint det blev!!!



Besöket nästa vecka är alltså min lille far och hans trogne polare hängsle-Mats. Vi har Limerick, shopping och irländsk musik på schemat.

Sam hälsar att han utvecklas i rasande fart. På en vecka har han lärt sig att slå kullerbyttor (och älskar det), kissa på toaletten (fast det är inte så kul längre) och att ta på sig byxorna själv! Det sistnämna gör att han kan dra av sig kläderna, ta av blöjan och sen dra på byxorna igen haha. Visserligen ut och in och bak och fram men det är ju inte det som är det viktiga. Mr Självständig kämpar vidare. Idag hittade han en back på ena sidan huset, promenerade iväg med den till andra sidan huset och ställde den vid grävmaskinen så han kunde klättra upp! Sen ropade han PAAAAAAPPAAAAA TAAAAKTOOOOORRRRR!!!! Så sött! Tyvärr verkar han vara lite förkyld, hoppas han är bättre imorrn. Stackars Enya är jättesjuk i körtelfeber och var till och med tvungen att spendera natten på sjukhus. Och just denna veckan är Irene i Schweiz så Enya får klara sig själv. Jag har ingen lust att åka dit och riskera något med bebis i magen, tyvärr.

6 comments:

Nellyliten - "Den galna bebisen" said...

Gulliga lilla unge!!! Jag längtar tills Nelly börjar prata, eller vad man nu skall kalla det:) Nej, ta det lungt med lilla magen, inga onödiga risker. Det är inte så långt kvar nu, så det är bara att bita (knipa) igen och stå ut.

Emily said...

ååååå vad fin garderoben blev!! Snacka om nice!! Härlig färg!! Så söt Sam är!! Så klok också!! :) Stackars Enya... körtelfeber är jätte farligt hon måste ligga i sängen o bara vila sig!! O så är mamma inte hemma!!Phu... sitter nu o myser med en sovande bebis på armen, L o J är på restaurang så jag o Nelly har mys kväll framför tv. kramkram

kajsa said...

Tack Emily! Jag älskar också färgen!
Ja stackars Enya ligger på soffan, som tur är har hon spelat in filmer hela veckan så hon har att göra. Min mamma upplyste mig om att jag haft körtelfeber redan så jag är immun tack och lov! Hoppas du och Nellsan haft en mysig kväll!

Anonymous said...

Men han är ju rent otroligt intelligent! Eller hur??? Jag trodde i början att jag var sådär löjligt mormorssubjektiv men icke! Ungen är fantastisk! Undrar hur nr 2 är...
Hoppas att du kryar på dig! Pratade precis med dig - snorförkyld lät du!
Garderoben blev som en dröm. En bakelse att kliva in i varje morgon och välja kläder. Härligt!
puss och kram mamma

rebecca said...

Jag vill oxå ha en sån fin garderob!! Massor av plats ju, till skillnad från min lilla mini skrubb....
Härligt å läsa om Sams utveckling och grymma intelligens:-) Spännande och se hur han kommer agera som storebror hihi.
Hemma en vecka nu, sen back to England again, till Lichfield utanför Birmingham. Det är precis när Hanna kommer hit typiskt nog men hinner nog träffa henne precis.
kram på er

Mandisen said...

Oj vad snyggt det blev gumman! Härligt beskriven av Ulrika! Du är GALEN! Hur fasen orkar och hinner du med allt??? Och detta med stor mage i vägen och en massa extra vikt (eller såklart, underbar bebis) att släpa omkring på. Det är ju inte så konstigt att du får überintelligenta barn när du själv är Superwoman! Jag är faktiskt inte alls förvånad!
Stackars Enya. När jag hade körtelfeber i gymnasiet var jag sjuk i nästan tre månader med hög feber on and off. Inte kul alls. Och jag var jättemammig, hade inte klarat mig utan henne! Stackars, stackars.
Hoppas att ni kryar på er. Förstod av din mammas kommentar att det nu inte bara är Sam som är förkyld. Jäkla tider det här, vi är också kanonförkylda här hemma. Inte kul alls. Tur att man ha bloggar att läsa och skriva på när man känner sig risig och nere!
Kramkram