Monday, October 19, 2009

Vart tog det fina höstvädret vägen?

Flera veckor hade vi härligt soligt och vindstilla höstväder, men nu har den riktiga irländska hösten kommit. Det regnar småspik och är allmänt blåsigt och otrevligt ute. Tur att Paddy och Sam hann göra lite fint i gräset på framsidan innan gästerna kommer.




Jag har varit förkyld i ett par dagar och var gång jag snyter mig eller nyser så kommer Sam och dunkar mig i ryggen, så himla sött! Och så låtsas han att han sover om man ber honom, han till och med snarkar haha. Han har verkligen humor och är en liten buskille, älskar om man smyger på pappa och skräms! Eller om vi jagar honom och skrämmer honom, skitkul! Det ploppar upp nya ord så fort att man knappt hinner med, han kan säga macka, juice och more. Han säger gris och doggie och ibland säger han aldrig också. Och läser man Maxböcker för honom så vet han vad mamman säger när hon skäller på Max som kissat på golvet. Dyyyy säger han haha fast egentligen menar han ju fy. Och när Max biter nallen i nosen säger han ajajajaj. Här har han shoppat en Halloweenpyjamas.


Jag har fortfarande inte fått Movie Maker att funka, så himla störigt. Det blir liksom inget ljud alls. Jag har googlat och testat det jag hittat. Här är i alla fall en liten film från häromdagen på grävmaskinen. Han vet att det inte är jag som kör traktor om man säger så :D


Klart slut, nu ska jag gå upp till mina grabbar.

6 comments:

Emily said...

ojojojoj vad lila Sam har utvecklats sedan sist jag såg honom och det är ju inte alls länge sen!! Han ser så vuxen ut på filen, en riktig stor kille!! Så himla klok han verkar vara, vilken tur för dig att han är smart, annars hade det varit jobbigt....kommer du ihåg vår diskussion om hur jobbigt det är när folk inte förstår oss som är lite smartare än andra?! :)

Vad tråkigt att du är förkyld!! Själv är jag lite snorig men det får gå, vill träna i kväll i alla fall så jag låtsas som om jag är frisk fast jag sitter här med liv o skriver på vår c-uppsats o snyter mig titt som tätt. Hade behövt en liten Sam som klappade mig i ryggen!! :)

Vi har fortfarande ett sååå underbart höst väder att man blir såå lycklig!! Vilka ljuvliga dagar, försöker att njuta allt vad jag kan!! Snart vänder det nog!!

Nu ska jag skriva vidare, så vi hörs!! Puss o kram Ems

kajsa said...

Haha ja det kommer jag ihag. Det AR jobbigt att vara sa smart! Horde du om barnet som sprangt IQskalan? Det ar sa intelligent redan att det inte finns nagon skala kvar. Snacka om handikapp.

Ja det utvecklas i raketfart har, han ar sa rolig och klok och det ar underbart att fa lara kanna honom som helhet!

Skickar lite ryggklapp fran Sam till dig.

Forresten angaende stort hus. Du far val ta och skaffa en lang, stark, rik man som jag har gjort haha. Jaja, han ar i alla fall snall, man kan inte fa allt! Saknar dig! Kram

Mandisen said...

Åh, vilket kul inlägg med foton och film! Han är ju underbar din lille Sam. Så smart och duktig. Såg din kommentar på F-book häromdagen, visst är det fantastiskt att vi fått så fina barn du och jag! Emilia utvecklas också i en rasande fart, vilket är kul men det måste ju vara jobbigt för de små liven ibland. Kanske därav superduper trotset...
Hoppas att du mår bättre nu så att du kan pigga upp sig innan bebisen kommer. Shit, bara 55 dagar kvar! Du kan inte ANA vad jag önskade att jag kunde vara där när han har kommit. Dels för att träffa er men också för att hjälpa dig för jag gissar att du kan behöva all hjälp du kan få. Tur att mamsen kommer i alla fall. HUr är det med Enya förresten. Jag vände på steken häromdagen och tänkte på hur hemskt det måste vara att vara mamma och inte kunna vara hos sitt sjuka barn. Usch och fy. Synd om båda. Ha det så bra gumman. Saknar dig massor!

Unknown said...

Vilken kille du har! Intelligent men man kan ju som gammal tant få hjärtsnörp av att han kan räkna ut att han måste ha nåt att stå på för att komma högt upp=farligt. Vet inte hur jag kommer att bli när jag får barnbarn...tycker allting verkar farligt nu. Får nog ta och skärpa mig hehe. Hoppas verkligen att jag kan få semester och följa med när nr 2 kommer...även om det ser mörkt ut nu. Vaccinet är slut och vi kan inte komma igång med vaccinationen för vår pat förrän tidigast v 47. Räknar med att vi ska hålla på minst 4 veckor...men håller tummarna :)
Kram

Tobbe said...

Hallo over there!!
När man ser så fina bilder så känner man ju riktigt hur mycket man längtar. Både efter dig och Sam och Paddy! Kul om vi kan gör alla de där sakerna tillsammans...fast det är mysigt att "bara va" också.
I kväll kommer hängsle-Mats hit och vi ska väga in vars 20 kg att resa med av dina saker.....och oboy!!
Kram tills vi ses på fredag!
Paps

kajsa said...

Moster vad trist om du inte kan komma, men battre du raddar svenska folket fran svinis! Jag far val se till att knipa haha. Det finns ju en risk att det drojer anda till januari, aven om jag sjalv hoppas att han ska ha lite brattom ut och komma val innan jul...