Monday, October 26, 2009

Over and done!

Jahopp, då har de varit här och åkt hem igen! Eller ja, de är väl på väg nu i alla fall. Vi har haft en toppenmysig helg med mycket shopping, först Limerick och sen Cork. Limerick var väl sådär, det regnade och själva centrum kändes rätt så skanky, men det var kul att se i alla fall. På väg hem stannade vi i Pallasgreen och åt på en mysig pub. Grabbarna fick fyllt på järnförrådet med en krämig Guinness och efter en whiskey till kaffet såg det ut såhär i baksätet hihi.



Igår var vi i Cork och shoppade, Penneys och Debenhams som vanligt. Hittade nya gummistövlar till lille charmören och et par jeans och en tröja också. På Penneys shoppade vi lite grejjer till Carro, det är så härligt att bara roffa åt sig allt som är snyggt utan att behöva tänka på vad det kostar!


Emily jag vet inte varför jag tänkte på dig när jag såg den här, antagligen för att vi skulle skrattat gott tillsammans. Men nu så här i efterhand ångrar jag nästan att jag inte köpte en, tänk så mysigt att krypa in i en sån på kvällskvisten! Jag hade sett allt bra rolig ut med bollen på magen också haha. Julklapp någon?




Idag tog vi oss en liten naturrunda i bilen och hamnade mitt uppe i mina berg (inte de närmsta utan där the Vee ligger) och hittade detta:




Ett jättekloster i Mellary, skithäftigt. Tyvärr var det rätt så dimmigt, annars hade utsikten varit jättefin också.


Jag har fått fyllt på mitt saltlakritsförråd och så fick jag över rätt så mycket grejjer som jag hade lämnat kvar i Sverige. Bland annat en hel kasse med bebiskläder från Manda. Det är ju dags att packa upp dem igen! 49 dagar kvar säger den dansande bebisen här bredvid, snart dags att packa BB-väskan.


Lilla valpen som vi hittade har fått ett nytt hem. Paddys arbetskamrat letade efter en hund och blev överförtjust i henne direkt. Skönt, för jag har inte riktigt tid just nu hihi. Jag är så glad att Daisy just blivit unghund och funkar någorlunda själv. Det är ett heltidsjobb att hålla isär valp och barn och se till att ingen skadar den andra, och med nästan en bebis till vill jag inte ha så mycket att göra. Söt var hon i alla fall. Vi tror det är en Jack Russelvalp, kanske blandat med något annat för hennes öron var rätt stora.


6 comments:

Nellyliten - "Den galna bebisen" said...

HaHaHa, jag kan förstå varför du tänkte på Emily!!! Fy fan vad ful, men dock ändå säkert lite mysig att krypa in i på kvällen. Heltäckande om vi säger så:) Du hade varit jätte fin i den, med magen som stack ut. Snart är det bebisdags!!!

Tobbe said...

Kajsa!! (och Paddy och Sam...)
Tack för en härlig helg igen....god mat och dryck och fin shopping i Cork.
Bilden där jag ser ut att sova har en förlaring: alla som har åkt bil med Kajsa på Irland vet att man mår bättre av att blunda!!
Stora kramar och på återseende.
Pappa-Moffa

Anonymous said...

Nu verkar det som om magen lugnat sig lite. Det kanske är allt saltgodis från Sverige? Jag tror att det är lugnande...
Nu är det snart min tur att börja räkna dagar tills jag kommer farande som Mary Poppins med väskan i högsta hugg. Jag ska inte glömma fiskleveroljan!
puss
mamma

Emily said...

ASGARV!!!! hahahahaahahhaahah shit jag dör!!! hahahahah jag förstår varför du kom o tänka på mig!! ;)Hade jag varit där så hade vi skrattat gott tillsammans o med all säkerhet funderat på att köpa den!! Så dunder mysigt att bara mysa runt i!! och super sexigt!!

Det låter ju super mysigt med pappa o M. Vad härligt!!

Såååå söt valpen är, tur att det får ett hem!!

Nu ska jag kurera min hemska hosta med ännu en kopp te med honung!!

puss o kram Emily

Carro said...

hahahaha ja jag skrattar med emily! ;-D Shittabolla vad snygg pyjamas... Ser ju dömysig ut!! Överst på min önskelista till i jul, absolut! ;-D hihiihi ;-)(kanske inte så konstigt jag är singel hihi ;-))
Å vilken söt liten vovve du funnit denna gången! Helt underbart fin ju!! Mys!
Ta hand om dig gums! :-)

pussar, Carro

kajsa said...

Haha Carro det påminner mig om när jag var och shoppade i Cork med Crissy. Jag fick syn på ett nattlinne modell långa ärmar, ingen urringning och lång ner till fotknölarna. Åhhh sa jag vilken mysig en. Haha sa hon, det är därför du inte får nån sex! (Så jag drog på raffsetet och frös istället, och se vad som hände :D)