Wednesday, October 7, 2009

68 dagar kvar

Igår regnade det precis hela dagen. Och inte lite heller. Stora feta ösregnsdroppar kombinerat med ordentliga vindar så det såg ut som snöbyar! Vår skottkärra är halvfull med vatten! Paddy eldade i öppna spisen som om nästa istid var på väg och vi hade 24 grader varmt i köket haha. Sovrummet där uppe blev 19 grader och vardagsrummet 20. Han fick för sig att han skulle värma vatten på spisen också och ställde två grytor fulla med vatten ovanpå. Vattnet blev 80 grader varmt! Inte illa! Synd att vi inte skulle äta potatis hihi. Vår gasspis är ändå väldigt snål, än så länge har vi bara bytt gasbehållare en gång och den kostar 23 euro. 46 på ett år alltså.
Såhär såg han ut igår i ösregnet, det var verkligen inte varmt.
Idag har det inte regnat, det har varit jättefint väder! Och jag och Sam åkte och hälsade på Irene och hennes höns. (fast det är gräsklipparen som är roligast). Den stora vita tuppen ska snart fara hädan och bli söndagsmiddag, Irene ska själv ha ihjäl den och plocka den. Idag provade hon tricket att såga av en vägkon och stoppa ner tuppen med huvudet först där. Sen ska man kapa huvudet och meningen med det hela är att tuppen inte kan flaxa runt. Denna tupp var dock för tjock så väl i konen kom han inte ut med huvudet, så de fick hälla ut honom igen.

Här är ett färskt kort på min kula, i v 31. 68 dagar kvar idag

7 comments:

Emily said...

Det är en otrolig kula du har!! Men vacker är du!! Ush vad äckligt det lät med tuppen i konen!! Hugger hon huvudet av dem själv?? Sitter nu på en föreläsning med min vackra dell!! :) nu måste jag sluta!! Puss o kram

kajsa said...

Hihi ja det är inte den lilla kulan direkt. Jag jämförde med Sammagen och jag är typ lika stor som i v 38 med honom haha.

Ja hon hugger huvudet av tuppen själv, förra gången band hon fast ett rep i taket på ladan, band fast benen på tuppen i repet och högg av huvudet. Den fick såklart spel och flaxade i två minuter innan den dog och det var blod ÖVERALLT! Så det gör hon nog inte om i första taget haha.

Nu ska jag gå och skriva inköpslista till min garderob, jag fyndade 3 rullar tapet för 50 kronor!!!

Emily said...

ush!! Fy!! Kan hon inte slakta dem på ett lite mer humant sätt...eller i alla fall lite snabbare dödsätt!! ÅÅ du har gjort fynd, var ska du ha tapeten någonstans? Sen var du på Pennys, hum avundsjuk!! grrr fyndade du något där? Dem nya sexiga pantsen du har på pixan kanske?? hahhahha

Sitter nu o myser med värmeljus o bra musik, medans regnet smattrar utanför :) ska fixa lite mat tänkte jag o sen sätta upp gardinen för dörren så att det inte drar...sen blir det soffan o film tror jag!! :) kramkram

kajsa said...

Det humanaste sättet är att dra huvudet ur halskotorna. Inget blod och de dör direkt. Du skulle veta hur de gör på slakterier, där plockas de först och dödas sen. Huga.

Själv hade jag inte pallat med att ha ihjäl dem själv, fy hundan! Ha så mysigt med filmen i regnet.

Tobbe said...

Huuuuga!!

Om man ska hälsa på Irene får man låta bli att tuppa sig!!

Ser fram emot att snart se din stora fina kula i verkligheten. Förstår om du längtar efter att bli av med den?

Se till att få bort allt regn innan vi kommer....

Kram så länge
Paps

Nellyliten - "Den galna bebisen" said...

Gud vilken magen, men den är jätte fin!! Jag hoppas allt går bra och att du mår bra. Kram Kram

Unknown said...

Satt precis och tänkte att magen måste vara större än med Sam! Det var ju väldans...fantastiskt att kroppen orkar bära.
Jag röstar på Quorn!!
Kram