Monday, October 12, 2009

63 dagar kvar


Och ja... den växer fortfarande! 32 veckor!


Min lille trotskille har fått egna kalsonger. Det är hur sött som helst och han har på sig dem i säkert två minuter innan de ryker av igen! För allra bäst i världen är ju att vara naken! Naken naken naken hela tiden! Pottan är inget kul heller för tillfället och hans lilla toasits har han aldrig gillat. Men idag hörde jag hur det skvalade i toaletten och när jag kom in så satt han där, som värsta största killen och kissade i toaletten precis som pappa! Och inte nog med det, sen hoppade han ner, stängde locket och klättrade upp igen för att spola! Åh, han är så intelligent! :D
Och mamma säger att intelligenta barn har värre trots.... vi får väl tro på det, för trotsar gör han. Eller uttrycker sin vilja kanske man ska säga. Och det får han ju. Det är till och med bra att han gör det men ibland känns det som om han bara gör saker han inte får hela tiden, och då är det inte så kul att vara mamma. När han är på gott humör och gör saker han får är han världens underbaraste unge, men när han bara hänger i ugnen, drar Daisy i svansen, försöker få ner spegeln från väggen, klättrar upp på öppna spisen, och bankar hammaren i väggen, då blir man lätt frustrerad. När jag försöker ta bort honom för att göra något annat går han till attack och bits som en vildkatt. Yay, I love trots.
Han har blivit så himla händig på sistone. Förutom att han klarar att äta gröt alldeles själv (och gör det gärna) så ska han på och knäppa och knäppa upp alla sorters knappar och spännen. Här på bilden har han hoppat i sina regnbyxor och ska knäppa dem.

Idag hjälpte han mig att spika i små små spikar i en ikeamojäng, med små små spik som han satte i de små små hålen. Sen träffade han nästan var gång med hammaren också!

Jag var på sjukhuset idag, trodde de skulle ultraljuda men det blev bara hjärtljud. Jag har alltid funderat på varför de ultraljudar hela tiden ändå så det gjorde inte så mycket. Där är ju en bebis som ser frisk ut och den rör sig som bara den. Blodtrycket var perfekt och barnmorskan snodde lite blod av mig för att kolla järnnivåer mm.

Sen måste jag visa hur sött han delar med sig av björnbären på sitt favoritställe.

Igår var jag och tittade på Hanna och Filip som hoppade i Thurles. Thurles ligger så bekvämt precis mitt emellan oss, helt perfekt. Och jag måste säga att det sög rätt rejält i ridtarmen... 63 dagar plus lite läkning, tja i maj ska vi nog vara ute på tävlingsbanorna






6 comments:

Nellyliten - "Den galna bebisen" said...

Gud vad söt han är din lilla son i sina fina kalsonger, stora killen! Så snygg du är på första bilden, magen är fin, men det du har på huvudet??? Ha Ha!

kajsa said...

Haha jag fargade haret... Och hade inget att gora under tiden sa jag tog lite kort. Det ar alltsa en plastpase jag har pa huvet sa att haret inte ska glida ner overallt.

Anonymous said...

Alltid lika kul att läsa din "dagbok". Sam är en fantastisk unge! Men det är ju inte så konstigt med en fantastisk mamma och pappa... Det blir väl en verktygsväska i julklapp då? Vill han ha en Hilti (stavn?) nu på en gång kanske? Kram mamma

Mandisen said...

Jäklar i hoppet! Här händer det grejer minsann medans man är borta. Massor av långa inlägg och massor av kommentarer! Det tar sig! ;-). Kul att läsa om era kalsong-, läggning-, och magframsteg! Vad fin du är vännen, åh, tänk att du gör allt det där igen! Jag kan nästan inte fatta det! Helt fantastiskt och jag måste säga att jag är lite avis fast att det nästan var igår jag var där själv... Härligt att vara tillbaka i cyberrymden!
Kramar

kajsa said...

Haha se där Manda, det börjar krypa i bebistarmen igen va? :D

Unknown said...

Som vanligt ett tag sen jag läste...lite skamsen...men alltid lika roligt när det finns MYCKET att läsa. Guu, vad söt han är i sina kalsonger..och när han försöker mata vovven med björnbär. Gillar hon det förresten?
Ser verkligen ut som du är på upploppet nu...din mage är VERKLIGEN större än förra gången.
Kram
Mosmos