Thursday, October 1, 2009

Trappan

Ska se hur mycket jag hinner skriva nu, Samli ligger och sover så sött! Jag har snickrat ihop en huvudända till sängen och den kommer bli såååå fin! När Sam har vaknat ska jag åka och köpa lite färg och sen ska den målas. Efter det ska den kläs med finfint tyg från senaste besöket till Ikea och sen ska det på lampor och sen är den färdig *hopp hopp, jag är så exalterad* :D


Vadå trappan är inte färdig. Det vet ni väl att det bara är kul att BÖRJA projekten, så jäkla tråkigt att AVSLUTA dem! Det är faktiskt min svagaste sida när det gäller projekt, och jag försöker jobba hårt med den. Enya kan kanske passa Sam lite i helgen så kan jag fortsätta med trappan. Det som är kvar är att betsa stegen en gång till, lacka ett par gånger och måla på väggen där jag kladdat. Inte så mycket... Ni kan få se en bild på hur det ser ut nu i alla fall. Den kommer ju bli ännu snyggare ändå när den är färdig på riktigt! Fast frågan är om inte huvudändan till sängen kommer bli klar först.


Moster jag glömde svara. Ja vi har slutat amma helt *snyft*. Jag saknar det och Sam också men han är rätt nöjd ändå. Som tur är är han en riktig gosunge på natten och vill gärna ligga nära nära. Det hade varit jätteskoj om du följde med mamma till jul, Norwegian Airlines har börjat flyga nu så det är jättebilligt! Tror Hanna betalade runt 800 tor för sin resa nu i oktober.

Jag var hos doktorn igår och allting såg sådär toppennormalt ut. Blodtrycket lagom (fast jag tror det går ner lite då och då, speciellt på förmiddagen för jag blir rent yr och svimfärdig) och jag hade gått upp ett par kg sen förra gången. Totalt har jag gått upp 12 kg sen inskrivningen så det är väl rätt så normalt. Han sa att jag inte skulle bry mig så mycket om de andra datumen, enligt hans erfarenhet funkar det bäst med senaste mensdatumet. Och då är jag i v 30 nu och har bara typ 10 veckor kvar! Alltså bör bebisen komma den 14e december! Yeah right.

Nu kom Paddy in så jag kanske kan smita och köpa färg! Lovar att uppdatera när den är "färdig".

Förresten har jag en bild till alla kladdälskande bloggläsare :

5 comments:

Emily said...

ÅÅ så fin trappan blir!! o vad skoj att höra vad doktorn sa ang ankomstdatumet!! Vi lyssnar på honom eller hur!! En liten lussegubbe!! :) Så du har slutat amma helt, hur länge sen är det? Vad jag har missat!
Tack för bilden!! hahahaha tycker faktiskt gröt är äckligast, det ser ut som en blandning mellan fradga och mjölksur spya!!! Inte konstigt att jag mår illa va?? Ush jag klöks bara av tanken...hum är lite känslig ibland!! Kan vara jag tror att mitt virus inte vill ge med sig, har fått käningar som fan igen o det gör att jag mår illa ganska mkt!! phu...det är jämna plågor just nu för min del!!
Ser framemot att se bilder på sängen också!!
puss o krma Ems

Anonymous said...

Håller med Ems! Trappan blir ursnygg! Det skulle vara praktiskt om doktorn har rätt för jag kan nog komma iväg ganska snart efter att du kommit hem isf.
Synd att det inte är luktbilder för då hade man känt att det inte var mjölksur spya utan god, frisk gröt med lite bär (eller vad det nu är!?).
Kommer det sen, tror ni? Luktbilder på internet?
Kram
Mamma

Unknown said...

Undrade direkt...VAD är det han äter?? Ser faktiskt inte helt aptitligt ut...men han verkar gilla det MYCKET! Hade ju varit jättekul om vi kunde komma till nya bebben! Tänk vad skönt att ha både en mamma och en moster som hjälper till. Skulle va mysigt att dela det..både med min syster och med dej...och Sam naturligtvis!
Btw trappan är jättefin, fattar inte hur du hinner med?
Kram
Mosmos

kajsa said...

På min dator syns det jättetydligt att det är spagetti och köttfärsås. Jag kan förstora den lite till om ni vill :D

Emily då tycker jag att vällingbajs är tusen gånger äckligare, fy farao vad det luktar!

Emily said...

Som förtydligan så ser jag också att det inte är gröt lile Sam äter...gröten är en annan unge vid namn Emilia som äter där det ser ut som en gamal spya där av min äckelmage grej!! :) :) :)