Friday, October 9, 2009

Dag 2

Tänkte bara berätta att det gått jättebra idag också. I och för sig var han jättetrött men han somnade på ungefär 30 minuter, efter han slitit av sig pyjamasen. Jag blev förvånad! Det känns mycket mycket enklare att göra om läggningsrutinerna nu än för 4 månader sen när jag började sluta amma, han förstår så mycket mer nu.

När jag gjort klart vällingen ikväll så hade han dragit ut en sil från skåpet, och jag sa "Kan du lägga tillbaka silen i skåpet är du snäll". Han hämtade silen och försökte få in den på översta hyllan men där var fullt. "Lägg den i mitten istället så ska du se att där finns plats" sa jag och så gjorde han det. Så det är inget fel på hans språkförståelse i alla fall!

Annars har vi inte gjort så mycket idag, promenixat runt och kollat grejjer som vanligt. Här är dagens bild, Sam hjälper mig att spruta såpvatten på alla växterna eftersom mina rosor fått löss igen.

Imorgon ska jag börja på garderoben och såga ut alla hyllplanen.

Emily jag ska på ultraljud på måndag men det känns liksom inte lika exciting denna gången. Jag vet ju vad som finns där inne och antar att allt står rätt till. Det är nästan roligare att gå till min doktor och ta blodtrycket haha. Ryggen är mycket bättre sen kiropraktorn, nu har jag bara lite molande småvärk men det står jag ut med utan problem. Det som är lite jobbigt är att jag inte kan sova på varken rygg eller högersidan för då trycker bebisen på någon artär eller ven så jag blir alldeles svimfärdig. Så det är vänstersidan som gäller. Och eftersom jag har en mage som står rakt ut och är stenhård finns det inte så mycket spelrum heller, det är vänstersidan mitt på höften - hela natten - som gäller. Jag kommer få liggsår!

Angående badkaret så finns det inga standardmått, och jag vill inte mura för att sen upptäcka att mitt badkar inte finns kvar eller nåt. Så därför vill jag ha det ståendes, väntandes innan jag börjar.

3 comments:

rebecca said...

Snart är det dags för bebis nr2, wiho va roligt!! kan knappt fatta det då du hade bara en liten liten kula i augusti när du var hemma.... men jag ser ju bilderna som du lagt upp, OMG!
Va duktig Sam är som förstår vad mamma säger, tänk om barn i den åldern bara kunde GÖRA lite mer som mamma säger hehehe.
Jag missade Emilias namngivning igår, har legat sjuk hemma sen i torsdags buhu! Men det hade gått jättebra och varit mysigt:-)
nu hoppas jag att jag snart blir frisk från min förkylning...
kramar

Anonymous said...

Undrar vem som får badrum först - du eller jag... Vi ska ha badrumsmöte imorgon, a och jag! Han tror att alla möten man blir kallad till betyder kaffe och fralla med gott pålägg...
puss
mamma

kajsa said...

Jag trodde du sa att det var en kvinnlig sak, att möten skulle innehålla kaffen och fralla?

Haha rebsi jag håller med du OMG om min mage! Shit vad trist att du missade Emilias namngivning, dålig tajming...